Dieta i suplementacja

Crossfit wymaga mnóstwo energii, co jest równoznaczne z dostarczeniem odpowiedniej ilości właściwie zbilansowanych kalorii. Podczas treningu angażujemy praktycznie wszystkie partie mięśni, w dodatku zmuszamy je do maksymalnego wysiłku. To pociąga za sobą kilka konsekwencji:

  • musimy dostarczyć naszym mięśniom energii do pracy
  • musimy dostarczyć naszym mięśniom składniki, dzięki którym odbudujemy uszkodzone w czasie treningu mięśnie
  • musimy dbać o właściwą regenerację po treningu

Jest jeszcze wiele innych powodów, dla których niezbędna nam jest właściwa dieta. Dlatego w tym miejscu będę się skupiał na gromadzeniu informacji naukowych (głównie podręczniki akademickie), które odpowiedzą nam na pytania: co, w jakiej ilości i kiedy jeść oraz dlaczego właśnie te konkretne produkty spożywcze są dla nas dobre, a któreniekorzystne. Czasem też może pokuszę się o jakiś przepis kulinarny.

Na koniec chcę zaznaczyć, ze osobiście nie jestem fanatykiem zdrowego żywienia – po prostu jem czysto i staram się liczyć makroelementy. Staram się jadać 4-5 posiłków dziennie. Poza tym zdarza mi się sporadycznie zjeść jakiś shit w postaci fast fooda czy napić się coli.

Oczywiście chcąc osiągnąć dobre wyniki, musimy wesprzeć się dodatkowo suplementacją. Przy tak dużym wysiłku o takiej różnorodności oraz intensywności, jakie mamy w CrossFit’cie sama dieta może okazać się za mało, zwłaszcza jeśli trenujemy na poziomie zaawansowanym 5-6 razy w tygodniu. Nie jesteśmy wtedy w stanie zaspokoić wzmożonych potrzeb naszego organizmu, jakie wywołują treningi. Dlatego staram się podrzucać także wpisy dotyczące odżywek.

W kwestii diety współpracuję z firmą cateringową Pomelo Food Company, która działa na terenie Krakowa, Warszawy i okolic. Jeśli ktoś jest zainteresowany, to mam dla Was zniżkę 15%. Info na priv :)



W odpowiedzi na Dieta i suplementacja

  1. Ciekawe spojrzenie, również się zgadzam że sama dieta nie wystarczy – należy sięgnąć po odpowiednie suplementy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>